Sami Yusuf - Healing

Wednesday, January 26, 2011

VERSE 1:

It’s so hard to explain
قد يصعب عليّ أن أعبر

What I’m feeling
عمّا يختلج في قلبي

But I guess it’s ok
لكن اعتقادي

Cause I’ll keep believing
ينبع من إيماني

There’s something deep inside
هناك شيء في الأعماق


Something that’s calling
ينادي

It’s calling you and I
يناديني ويناديك

It’s taking us up high
يرتقي بنا إلى الأعلى

CHORUS:

Healing, a simple act of kindness brings such meaning
الشفاء … قد يتجسّد في عمل بسيط لطيف

A smile can change a life let’s start believing
بسمة قد تغير حياة الإنسان


And feeling, let’s start healing
فلنبدأ بعمل يكون فيه شفاء

VERSE 2:

Heal and you will be healed
شفاء بشفاء .. ومع كل شفاء شفاء

Break every border
اكسر القيود والحدود

Give and you will receive
اعط تُعطى .. فالعطاء يوجب عطاء

It’s Nature’s order
نظام كوني رباني

There is a hidden force
هناك قوى خفية

Pulling us closer
تجذب بعضنا لبعض

It’s pulling you and I
تجذبني أنا وأنت

It’s pulling us up high
تجذبنا للأعلى

CHORUS:

Healing, a simple act of kindness brings such meaning
الشفاء … قد يتجسّد في عمل بسيط لطيف

A Smile can change a life let’s start believing
بسمة قد تغير حياة الإنسان

And feeling, let’s start healing
فلنبدأ بعمل يكون فيه شفاء

MIDDLE 8:

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts
قلب بين يدي قلب و بيد الله كل قلب

An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides
عين ترعى عينا .. وعين الله ترعى، و لا شيء عنه يخفى

Seek only to give and you’ll receive
إسع نحوالعطاء… و ستلقى و تعطى

So, heal and you will be healed
إشف.. و سوف تشفى

OUTRO (x2):

قلب بين يدي قلب و بيد الله كل قلب

عين ترعى عينا، وعين الله ترعى

كلمة طيبة صدقة

تبسمك لأخيك صدقه

كل معروف صدقة

اللهم اشف شفاءً لا يغادر سقماً

Song Name: “Healing”
Written and Produced: Sami Yusuf
Lyrics co-written: Dr. Walid Fataihi
Mixed and Mastered at Andante Studios

Also, have a look at Brother Sami Yusuf page. Enjoy!


Hasbi Rabbi

Tuesday, January 18, 2011

O Allah the Almighty
Protect me and guide me
To your love and mercy
Ya Allah don’t deprive me
From beholding your beauty
O my Lord accept this plea

CHORUS:
Hasbi rabbi jallallah
Ma fi qalbi ghayrullah
My Lord is enough for me, Glory be to Allah
There is nothing in my heart except Allah

CHORUS

Hindi:
Wo tanha kaun hai
Badshah wo kaun hai
Meherba wo kaun hai
Who is the only One?
Who is the King?
Who is the Merciful?

Kya unchi shan hai
Uskey sab nishan hai
Sab dilon ki jan hai
Who is the most praised and benevolent?
Whatever you see in this world is His sign
He’s the love of every soul

CHORUS
Turkish:
Affeder gunahi
Alemin padisahi
Yureklerin penahi
He is the Forgiver of all sins
He is the King of the universe
He is the Refuge of all hearts

Isit Allah derdimi, bu ahlarimi
Rahmeyle, bagisla gunahlarimi
Hayreyle hem aksam hem sabahlarimi
O Allah hear my sorrows and my sighs
Have mercy and pardon my sins
Bless my night and days

CHORUS

Arabic:
Ya rabbal ‘alamin
Salli ‘ala Tahal amin
Fi kulli waqtin wa hin
O Lord of the worlds
Send peace and blessings
On Ta-ha the trustworthy
In every time and at every instant

Imla’ qalbi bil yaqin
Thabbitni ‘ala hadhad din
Waghfir li wal muslimin
Fill my heart with conviction
Make me steadfast on this Religion
And forgive me and all the believers

CHORUS

Nasheed Information:

Artist: Sami Yusuf
Album: My Ummah
Hindi lyrics: Ustadh Mehboob
Turkish lyrics: Ustadh Firooz
Arabic & English lyrics: Bara Kherigi
Melody: Afghani folklore
Copyright: 2005 Awakening


Kelahiran Yang Mengubah Sejarah .. Di Abad 20

Thursday, January 13, 2011


SEJARAH RINGKAS AL IMAM HASAN AL BANNA|REVOLIST ISLAM MODEN



Dalam Setiap Kebangkitan .. Pemudalah Rahsia Kekuatannya
Dalam Setiap Fikrah , Pemudalah Pengibar Panji-Panjinya
Hassan Al Banna |1906-1949|

ZAMAN AWAL AL-BANNA

Al Imam Hasan Al Banna dilahirkan pada tahun 1906 di kampung AL Mahmudiyah dari daerah AL Bahriah kira-kira sembilan puluh batu dari Kaherah. Bapanya Ahmad Abdul Rahman Al Banna adalah seorang ulama dan seorang pengarang yang telah mendapat pelajaran di Azhar di zaman Al Imam Muhammad Abduh.

Hasan Al- Banna me
rupakan anak sulung dari lima orang adik-beradik. Dalam usia lapan tahun beliau memulakan pelajaran permulaannya di sebuah sekolah rakyat di kampungnya, dan dalam usia dua belas tahun beliau memasuki sekolah rendah, dimana beliau terus menggabungkan dirinya dalam badan “Latihan Akhlak” atau “Jama’ah Al Suluk Al Akhlaki” yang dikelolakan oleh gurunya sendiri.

Di antara kegiatan badan ini ialah mengenakan tatatertib dalam bentuk denda-denda ke atas ahlinya yang mengeluarkan kata-kata cacian dan maki hamun kepada teman-teman sejawatnya atau melakukan perbuatan yang menyalahi Agama. Dalam masa yang pendek sahaja beliau memperlihatkan sifat-sifat kepimpinan yang baik dan muncul sebagai pemimpin badan itu.

Dalam peringkat usia persekolahan rendah ini, Hasan Al Banna mula menghadiri majlis-majlis zikir yang diadakan oleh “Al Ikhwan Al Hasafiah” sebuah pertubuhan sufi yang banyak mempengar
uhi jiwanya. Di sana beliau berkenalan dengan seorang belia yang masih muda bernama Ahmad Al Sakri yang kemudiannya menjadi tokoh yang memainkan peranan penting di dalam pertubuhan Jama’ah Al Ikhwan Al Muslimon.

Sewaktu berada di tahun akhir sekolah rendah, pe
mberontakan 1919 telah tercetus dan beliau turut menyertai pelajar-pelajar yang lain dalam demonstrasi-demonstrasi di perkarangan dan di luar sekolah di samping menggubah dan mendeklamasi sajak-sajak yang berkobar-kobar dengan semangat nasionalisme.
Pada tahun 1922 beliau di terima selaku anggota I dalam pertubuhan Jamaatul Al Safiah yang sebelum ini terk
enal dengan nama “Al Ikhwan Al Safiah”. Pertubuhan ini mempunyai dua tujuan dua hala iaitu :
(i) berjuang untuk memelihara prinsip-prinsip akhlak Islam.
(ii) Menentang gerakan da’yah Kristian di Bandar Kahirah.


ZAMAN REMAJANYA

Semasa di dalam pertubuhan ini beliau terpengaruh dengan ajaran Al Imam Al Ghazali. Pada waktu itu beliau bukan sahaja terkenal rajin dengan pelajarannya, malah beliau melakukan penelahan di luar yang luas. Beliau sangat gemar membaca buku-buku Tasauf, Sejarah Rasulullah (s.a.w.), kisah-kisah perjuangan pahlawan yang mempertahankan tanah air dan agama dan kisah-kisah perjuangan menuju j
alan Allah.

Pada tahun 1923 dalam usia 16 tahun beliau telah lulus sekolah perguruan rendah dan pada tahun yang sama juga beliau memasuki kuliah Darul Ulum satu yayasan pengajian tinggi yang merangkul pengajian tradisional dan pengajian moden dan merupakan satu institusi pengajian tinggi di masa itu.

Semasa berada di kota Kaherah beliau dengan pandangan mata seorang anak desa yang berpendidikan agama dapat melihat dengan jelas pergolakan parti poltitik dan aliran-aliran yang menentang agama yang dicetuskan oleh geraka
n Kamal Arttaturk.

Beliau juga melihat aliran Non Islamic di Universiti Mesir. Ketika itu ramai beranggapan bahawa Universiti Mesir tidak akan dapat menegakkan sekularismanya melainkan dengan menentang agama dan memerangi tradisi-tradisi sosial yang berbentuk agama. Ia melihat denagn sedih bagaimana
persekutuan-persekutuan, pari-parti politik, himpunan-himpunan sasterawan dan pertubuhan-pertubuhan sosial yang sekular semuanya menuju satu haluan iaitu melemahkan pengaruh agama.

Ketika itu beliau mengeluh merorong "Allah sahaja yang tahu berapa lama kami tidak kerana memikirkan nasib umat, menganalisakan penyakit-penyakit yang dihadapi dan cara-caran untuk mengatasinya. Kami begitu risau hin
gga sampai kami menangis.”
Pada tahun berikutnya beliau memasuki satu pertubuhan Agama yang lain iaitu “Jama’atul Makram Al Akhlak Al Islamiah” atau Persekutuan Budi Utama Islam, iaitu sebuah pertubuhan yang gia
t mengaturkan ceramah-ceramah Islam, beliau dan rakan-rakan seperjuangan telah menjalankn dakwah bukan sahaja di masjid-masjid, tetapi di segala tempat perhimpunan orang ramai terutama di kedai-kedai kopi rakyat di merata pelusok desa.

Usaha beliau membawa dakwah di kedai kopi telah memberikan hasil yang amat besar. Di peringkat ini beliau banyak membuat perhubungan denagn tokoh-tokoh pemimpin Islam yang terkenal di zaman itu seperti Mahyudin Al Kha
tib, Muhammad Rashid Reda, Farid Wajdi dan lain-lain tokoh yang memperjuangkan Islam.

Pada tahun 1927 beliau mendapat Ijazah dari Darul Al Ulum dalam usianya 21 tahun. Kemudian beliau menjadi guru bahasa Arab di salah sebuah sekolah rendah di Bandar Isma’iliah di wilayah Terusan Suez dan terus berk
hidmat di bidang perguruan Islam sembilan belas tahun dan meletakkan jawatannya sebagai guru pada tahun 1946. Beliau menyusun kegiatan da’wah dengan berkesan dalam masyarakat bandar Isma’iliah, beliau juga telah membawa da’wah ke kedai kopi yang dilakukan di kota Kaherah, dan di sanalah dapat mencungkil bakat-bakat manusia yang baik untuk diberikan pendidikan selanjutnya yang lebih teratur.

Walaupun beliau tinggal di Isma’iliah, namun beliau tetap mempunyai hubungan yang rapat dengan badan-badan dan tokoh-tokoh pejuang Islam di Kaherah. Beliau ikut serta menyokong pertubuhan Persekutuan Belia Islam, pada tahun 1927 dan menjadi wakil majalah Al Fatah, sebuah majalah yang bertugas
selaku jurucakap badan-badan dan pertubuhan Islam di masa itu. Majalah itu dipimpin oleh Mahyuddin Al Taib salah seorang ulama pejuang Islam dan pengasas Persekutuan Belia Islam.



PENUBUHAN IKHWAN MUSLIMIN




Pada bulan Mac 1928 beliau telah menubuhkan organisasi Al Ikhwan
Muslimon di Bandar Isma’iliah. Pertubuhan itu telah berkembang pesat. Pada tahun 1923 beliau telah berpindah ke kota Kaherah dan membuka cawangan Pertubuhan Ikhwan Muslimon di Kaherah bersama adik bongsunya yang sehaluan dan seperjuangannya Abdul Rahman Al Banna. Pertubuhan itu telah berkembang subur di masa tercetusnya perang dunia yang kedua dan berjaya menjadi salah satu kuasa politik yang bertarung di masa itu.

Beliau telah mengatur Ikhwan Muslimon dalam tiga peringkat. Peringkat pertama, memperkenalkan gagasan Ikhwan Muslimon dan menyebarkan da’wah asas melalui ceramah-ceramah dan mengadakan kegiatan-kegiatan kebajikan masyarakat. Kedua, peringkat membentuk keperibadian anggota-anggota Ikhwan sebagai persediaan untuk melancarkan jihad. Ketiga, p
eringkat melaksanakan cita-cita perjuangan Islam yang tegas.

Dalam tahun 1948 Pertubuhan Ikhwan Muslimon telah diharamkan oleh pemerintahan Al Nukrasyi dari parti al Sa’di kerana dituduh merancangkan satu pemberontakan untuk menumbangkan kerajaan. Berikutan dengan pengharaman itu, ibu pejabat organisasi itu dikepung polis dan semua anggota yang ada di bangunan itu dita
ngkap kecuali Al Imam Al Sheikh Hasan al Banna.

Semua cawangan organisasi itu dibubarkan dan harta bendanya diletakkan di bawah pentadbiran Kementerian Dalam Negeri. Organisasi itu seterusnya dituduh sebagai musuh ketat kerajaan yang cukup lengkap dengan persediaan senjata, hospital-hospital, sekolah-sekolah, kilang-kilang dan syarikat perniagaan yang kukuh.

Al Imam Hasan Al Banna yang masih bebas itu terus berusaha dengan segala dayanya, untuk menyelamatkan organisasi itu tetapi ia tidak d
apat menemui jalan-jalan damai dengan perdana menteri Al Nukrasi Bassa.

HILANGNYA MUTIARA ISLAM YANG BERHARGA BAGI UMMAH



Di waktu Zohor 12 Februari 1949 Al Imam Syed Hasan Al Banna telah ditembak ketika beliau keluar dari bangunan Al Ikhwan Muslimon untuk
menaiki kereta sewa dan beliau telah meninggal dunia di Hospital beberapa minit selepas itu. Kematian beliau telah dirancang oleh polis rahsia kerajaan kerana menuntut bela atas kematian perdana menteri yang telah dibunuh oleh seorang mahasiswa yang bertindak atas daya-usahanya sendiri kerana marahkan pembubaran Al Ikhwan Al Muslimon.

Jenazahnya telah dikebumikan di bawah kawalan kereta-kereta kebal dan kereta-kereta perisai dan tidak dibenarkan disaksikan oleh orang ramai kecuali keluarganya sendiri.
Demikian tamatnya kisah seorang penda’wah dan pejuang Islam yang ulung di abad dua puluh dan langkah-langkah perjuangan beliau telah menjadi sumber inspirasi gerakan-gerakan yang dinamis di merata bumi masyarakat Islam
.




:.:|Hassan Al-Banna Dengan Anak2nya..Walau sibuk dengan aktiviti dakwah islamiah yang sibuk |:.:

Al-Fatihah .. wahai sang penggerak jiwa2 pemuda islam ...



Akhukum Fillah , Betapa besarnya pengorbanan Al-Banna dalam perkembangan Islam .. so ? apa pulak langkah kita untuk kita buat dalam membangunkan ISLAM ? ..


:.:|TAK BOLEH NAK DAPAT SEMUA , JANGAN TINGGAL SEMUA |:.:


| Antara Khinzir "BABI" Dengan Kekasih"ANAK DARA ORANG" |

Tuesday, January 11, 2011

: KHINZIR

Bila sentuh Kita hanya perlu samak je...
tengok tak HARAM
...sentuh tak BERDOSA
tak perlu minta AMPUN DOSA...
makan je HARAM dan perlu minta AMPUN DOSA.



KEKASIH | AWEK |CIKARO & SO ON :


Aurat tak dijaga,
tengok HARAM
Pegang HARAM

bila dah pegang, tak boleh samak SEPERTI KHINZIR kena minta AMPUN DOSA²...

"Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram." Riwayat Ibnu Majah.


- Sama² kita Renung²kan -

10 Muwasafat Tarbiyyah

Saturday, January 8, 2011

HASSAN AL BANNA MENERAPKAN KONSEP TARBIYAH MUSLIM MELALUI 10 SIFAT



Muslim yang ingin mempersiapkan diri dalam perjuangan Islam perlu memperbaiki dirinya agar sentiasa terkehadapan dari manusia lain. Risalah Islam yang syumul ini hendaklah difahami dengan membentuk diri yang syumul juga. Maka hendaklah diteliti di sini tentang aspek-aspek seorang daie Muslim dalam rangkanya untuk menjadi seorang Muslim yang sempurna.

Sifat-sifat yang perlu ada pada diri duah ialah:

1. Kuat tubuh badan (Qawiyyal Jism)

· Dakwah berat tanggungjawab dan tugas – perlukan badan yang sihat dan kuat.

· Rasulullah saw menitikberatkan soal ini. Maksud Hadis : Mukmin yang kuat itu lebih baik dan lebih dikasihi Allah dari mukmin yang lemah, tetapi pada keduanya ada kebaikan.

· Pesanan al-Banna:

· Memeriksa kesihatan diri,mengamalkan riyadhah dan tidak memakan/minum suatu yang merosakkan badan.

2. Akhlak yang mantap (Matinul Khuluq)

· Akhlak kita ialah Al-Quran dan ditunjukkan oleh Nabi saw.

· Dijelaskan beberapa unsur oleh Imam Al-Banna dalam kewajipan dai iaitu sensitif, tawadhu, benar dalam perkataan dan perbuatan, tegas, menunai janji, berani, serius, menjauhi teman buruk dll.

3.Fikiran yang berpengetahuan (Mutsaqqafal Fikri)

·

Perlu berpengetahuan tentang Islam dan maklumat am supaya mampu menceritakan kepada orang lain.

· Perlu bersumberkan kepada Al-Quran dan Hadis dan diterangkan oleh ulama yang thiqah.

· Pesan Imam Banna: Perlu boleh membaca dengan baik, mempunyai perpustakaan sendiri dan cuba menjadi pakar dalam bidang yang diceburi.

· Mampu membaca Al-Quran dengan baik, tadabbur, mempelajari seerah, kesah salaf dan kaedah serta rahsia hukum yang penting.

4. Mampu berusaha (Qadiran ala Kasbi)

·

Walaupun kaya, perlu bekerja.

· Tidak terlalu mengejar jawatan dalam kerajaan/resmi.

· Meletakkan jawatan dan tempat kerja mengikut keperluan dakwah lebih utama dari gaji dan pendapatan.

· Melakukan setiap kerja dengan betul dan sebaiknya (ihsan).

· Menjauhi riba dalam semua lapangan.

· Menyimpan untuk waktu kesempitan.

· Menjauhi segala bentuk kemewahan apatahlagi pembaziran.

· Memastikan setiap sen yang dibelanja tidak jatuh ke tangan bukan Islam.

5. Akidah yang sejahtera (Salimul Aqidah)

· Redha Allah sebagai tuhan, Islam sebagai Agama dan Muhammad saw sebagai Nabi.

· Sentiasa muraqabah Allah dan mengingati akhirat, memperbanyakkan nawafil dan zikir.

· Menjaga kebersihan hati, bertaubat, istighfar, menjauhi dosa dan syubhat.

6. Ibadah yang betul (Sahihul Ibadah)

·

Perlu melakukan ibadat yang meninggikan roh dan jiwanya.

· Perlu belajar untuk membetulkan amalannya dan mengetahui halal dan haram.

· Tidak melampau atau berkurang (pertengahan).

7. Mampu melawan nafsu (Mujahadah ala Nafsi)

·

Perlu azam yang kuat untuk melawan kehendak nafsunya dan mengikut kehendak Islam.

· Tidak menghiraukan apa orang kata dalam mempraktikkan Islam.

· Dai mungkin melalui suasana sukar yang tidak akan dapat dihadapi oleh orang yang tidak biasa dengan kesusahan

8. Menjaga waktu (Haarithun ala Waqtihi)

· Waktu lebih mahal dari emas, waktu adalah kehidupan yang tidak akan kembali semula.

· Sahabat sentiasa berdoa agar diberkati waktu yang ada pada mereka.

· ..Aku adalah makhluk baru.. menjadi saksi kepada manusia.

9. Tersusun dalam urusan (Munazzamun fi syu’unihi)

· Untuk manfaatkan waktu dengan baik.. perlu penyusunan dalam segala urusan.

· Gunakan segala masa dan tenaga tersusun untuk manfaat Islam dan dakwah.

10. Berguna untuk orang lain. (Nafi’un li ghairihi)

· Dai umpama lilin yang membakar diri untuk menyuluh orang lain.

· Dai adalah penggerak dakwah dan Islam. Masa depan Islam, hidup mati Islam bergantung kepada dai.

· Amal Islam ialah untuk menyelamatkan orang lain dari kesesatan.

· Dai merasa gembira bila dapat membantu orang lain. Paling indah dalam hidupnya ialah bila dapat mengajak seorang manusia ke jalan Allah.

لو في يوم كان الحمل عليك تقيل
وتايه لوحدك مش لاقي دليل
والهموم تخلي الليل طويل
وترميك في غربة ومرارة وويل
مد ايديك ، تلقاه دايما حوليك
هو الله ، قبلك حاسس بيك
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
هاتلاقي الطريق

لو في يوم خدتنا معاصي أو ذنوب
وخافت قلوبنا ما تقدر تتوب
وتشكي الروح ، ومين بالسر ليه نبوح ؟
ومين الي يقدر يداوي الجروح ؟
مد ايديك ، تلقاه دايما حوليك
هو الله ، قبلك حاسس بيك
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
حتلاقي الطريق
إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله
حتلاقي الطريق

قول يا الله
ده عنك مش بعيد
ماتشيلش هم ولا تشعر بضيق
قول يا الله
اهدينى ياقلبي عشان أتوب
امحيلي ذنوبي واهديني الطريق
نورلي الطريق، نورلي الطريق، نورلي الطريق


إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق
إن شاء الله
إن شاء الله
إن شاء الله
هاتلاقي الطريق


Kau Datang PadaKU ya Muhammad !

Tuesday, January 4, 2011

YOU CAME TO ME (Arabic)

You came to me
In that hour of need
When I was so lost
So lonely

You came to me
Took my breath away

Showed me the right way
The way to lead

You filled my heart with love
Showed me the light above
Now all I want

Is to be with you
You are my one true love
Taught me to never judge
Now all I want
Is to be with you

Allahumma Salli ‘ala Sayyinda Mustafa, ‘ala Habibeeka, Nabi’eeka, Mustafa

(ARABIC)

Ataytani Sa’ata Ya’si
Nadaytooka
Fa Kuntal Assi

Min Doonika
Ma Ma’ana Omri?
La Adri Ghayban

Wa lal Kowna Adri

أتيتني
ساعةَ ياس

ناديتك
فكنت الآسي

من دونكَ

ما معنى عمري؟
لا أدري غيباً
ولا الكون أدري

Min Ajlika Sa’odahy
Min Ajlika O’ty Roohy

hayaati, li akoona Ma3ak

Ashoora Ahyanan Bi Daya’
Min Dhulmin Qasin wa Khida’
Wal’ana Jami’o Morady

An akoona ma’ak

من أجلكَ سوف أضحي
من أجلك أُعطي روحي
حياتي لأكونَ معك

أشعر أحيانا بضياع
من ظلمٍ قاسٍ وخداع
والآن جميعُ مرادي
أن أكونَ معك

Allahumma Salli ‘ala Sayyinda Mustafa, ‘ala Habibeeka, Nabi’eeka, Mustafa

Showed right from wrong
Taught me to be strong
Need you more than ever
Ya Rasul Allah

You came to me
In that hour of need
Need you more than ever
Ya Rasul Allah

You filled my heart with love
Showed me the light above
Now all I want

Is to be with you
You are my one true love
Taught me to never judge
Now all I want

Is to be with you

Words: Sami Yusuf

Music: Sami Yusuf

Produced by Sami Yusuf

Pemukau Terbesar Di Dunia

Sunday, January 2, 2011

Naftahul Post bi bismillahirahmanirahim ..



PARA PENCARI TUHAN ATAU PARA PENCARI TV ?



Bentuk penguasaan yang paling besar adalah apabila kamu rasa kamu bebas tetapi kamu sedang dimanipulasi. Satu bentuk manipulasi adalah apabila kamu berada di dalam penjara.


Kamu boleh lihat tiang besi itu dan menyentuhnya. Yang lagi satu adalah kamu di dalam penjara tetapi kamu tidak boleh melihat tiang penjara itu dan berasa bebas. Apa yang manusia sedang deritakan adalah pemukauan.

Kita sedang dipukau oleh orang seperti ini :

Penerbit surat khabar, ahli politik, guru-guru di seko
lah dan universiti. Kita sedang berada dibawah pemerintahan orang-orang yang begitu gila. Jurang perbezaan di antara apa yang diberitahu, dan apa sebenarnya yang sedang berlaku. Adalah teramat besar. Pemukau paling kuat di dunia adalah sebuah kotak (televisyen) di sesuatu bilik. Ia sedang memberitahu kita apa yang sepatutnya di percayai adalah benar.





..apa yang sepatutnya di percayai adalah benar
...
fakta yang benar dicapur adukkan dengan pembohongan



Dan apabila syarikat ke-12 terbesar di dunia ini mengawal kuasa paling besar propaganda dalam dunia ini, siapa tahu benda yang akan didedahkan dalam rangkaian ini? Jadi KITA perlu faham.
Televisyen bukanlah kebenaran. Televisyen hanyalah sebuah ‘taman rekreasi’. Televisyen adalah sebuah sarkas, karnival, pencerita, penari, penyanyi, dan penjinak singa serta pemain-pemain bola sepak atau keseluruhannya boleh di katakan sebagai sebuah ilusi. Jadi kalau kamu mahu kebenaran, rujuklah tuhan kamu (melalui al-Quran). Rujuklah nabi kamu (melalui sunnah). Rujuklah guru-guru kamu. Rujuklah diri kamu sendiri. Kerana di situ sajalah kamu akan menemukan kebenaran yang sebenar.
Kamu tidak akan dapat memperolehi kebenaran yang di ingini daripada mereka yang terlibat dalam penyebaran maklumat yang telah diputarbelit melalui ‘tiub’ (televisyen) ini. Dan dalang disebalik semua ini (golongan illumiati) atau FREEMASON, akan memberitahu apa-apa sahaja mereka mahu. Mereka terus menipu dan memfitnah dibalik fakta kebenaran (fakta yang benar dicapur adukkan dengan pembohongan).

Dan walaupun banyak mana masalah-masalah yang di hadapi oleh ‘wira-wira’ mereka, mereka tidak risau. Tengoklah jam kamu, dan pada bila-bila masa mereka mendapat kemenangan. Mereka ini akan memberitahu kamu apa sahaja benda yang mengarut yang kamu mahu dengarkan.

Mereka melakukan ilusi disini. Ianya tidak benar. Tetapi kamu yang duduk di situ hari demi hari, malam demi malam, semua peringkat umur, warna kulit, merekalah apa yang kamu tahu. Kamu telah mula mempercayai ilusi yang mereka buat dan yang mereka putar belitkan.


Kamu mula mempercayai yang ‘tiub’ (televisyen) ini adalah kebenaran dan kehidupan kamu semua sebenarnya tidak wujud. Kamu buat apa sahaja yang ‘tiub’ itu suruh buat, kamu pakai seperti ‘tiub’, kamu makan seperti ’tiub’, kamu juga berfikir seperti ‘tiub’, ia adalah sebuah penyakit.



MINDA MANUSIA YANG MEMBACA ADALAH MINDA YANG BEBAS !


Salah satu cara untuk mengelakkan diri daripada jangkitan penyakit ini adalah dengan mengamalkan budaya membaca buku-buku ilmiah.

Mengapa pula membaca?
  • Kerana ia adalah satu-satunya jalan untuk membebaskan minda kamu dari fitnah dan pembohongan media.

Cuba kamu kaji, agama manakah yang menekankan amalan membaca sebagai suatu kepentingan?. Kamu akan dapati ianya adalah islam.

Kamu inginkan buktinya?

  • Saya ingin bertanya kepada kamu apakah kalimah yang pertama sekali ?

Justeru itu kamu akan dapati kalimah pertama yang diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W. adalah Iqra’. Apakah yang di maksudkan dengan Iqra’? Iqra’ beerti ‘bacalah’.

Bermakna Allah S.W.T. tidak memulakan komunikasi-Nya dengan umat Muhammad S.A.W. dengan kalimah ‘sujudlah’ atau ‘ingatlah’ atau ‘berjuanglah’ dan sebaliknya. Tentunya ada sesuatu yang tersirat dan besar yang di sebalik ketentuan-Nya ini.


We will not go down in GAZA tonight !

Saturday, January 1, 2011

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight



Sosialisme & Islam ?

Perbandingan Sosialisme dengan Islam

Terdapat beberapa perkara yang menunjukkan sosialisme bukan sahaja tidak baik daripada segi asalnya tetapi juga dari segi dasar.
Amalan dan tindakan adalah:

  • Menjadikan kebendaan sebagai dasar utama dalam hidup tanpa meletakkan agama di tempat yang pertama sehingga tidak mempunyai perhitungan halal dan haram menurut akidah dan kaedah Islam.
  • Tidak betul di dalam mengendalikan milik umum sehingga menjejaskan kebebasan orang perseorangan dan merampas hak-hak mereka.
  • Bercanggah dengan fitrah manusia yang bersifat rohani dan jasmani, ananiah dan ijtima’iah (bermasyarakat).
  • Menghapuskan semangat bekerja kepada orang perseorangan.
  • Menghapuskan rasa bertanggungjawab pada urusan yang dipegang sehingga menjejaskan negara dari segi ekonomi yang menjadi matlamat penting kepada ajaran ini, apabila orang yang ditugaskan merasakan tugas dan hasil pekerjaannya bukan miliknya.

Akhirnya, Sosialisme mengalami nasib yang sama dengan Komunisme dan Kapitalisme. Gagal menyelesaikan masalah manusia sejagat, terdedah keburukan yang membawa kerunyuhan akhlak dalam bidang-bidang politik, ekonomi dan lain-lain sehingga memaksa pemimpinnya menjadi contoh yang tidak baik menyembunyikan kesilapan mereka dan kelemahan ajaran yang diperjuangkan dengan berbagai-bagai cara. Antaranya menggunakan penipuan melalui media massa yang dikuasai mereka dan kadang-kadang menggunakan kekerasan, penindasan ke atas rakyat yang cuba menegur dan membetulkan keadaan.

Muqallibal QULUB

Muqallibal Qulub ?
Bermaksud : Si pengolah hati /pemengang segala hati

So , Siapa ek ?

Hati ini hanya Allah sahaja yang mampu pegang.

"dan dia (Allah) yang mempersatukan hati mereka (orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua kekayaan yang berada di bumi, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, Dia Maha Perkasa, Maha Bijaksana"

(8:63)


Lihatlah betapa rumit nya hati. Begitu sukar untuk dijaga. Kerana bisikan-bisikan syaitan itu akan datang dan pergi untuk menggoyahkan hati.

Kerana itulah hati kita mesti diisi dengan iman semata-mata dan sedikit pun karat-karat jahiliyah itu mesti kita kikis agar ia tidak akan mengganggu iman untuk mengemudi diri kita. :)

"Dunia cinta yang tidak boleh bersatu dalam satu masa adalah cinta kepada Allah dan cinta kepada maksiat"


Lantas, kalau kita mahukan cinta Allah, kita perlu buang kemaksiatan itu.

Apabila maksiat dan dosa makin berkurang, maka kita mudah merasa kemanisan iman. Iman ini hebat. Dalam satu hadis, Rasulullah SAW bersabda,

"Seorang penzina tidak akan berzina jika ketika itu dia berada dalam keimanan. Seorang pencuri tidak akan mencuri jika ketika itu dia berada dalam keimanan iaitu iman yang sempurna. Begitu jugalah seorang peminum arak tidak akan meminum arak jika ketika itu dia berada dalam keimanan"

(Sahih Muslim)

Try Not To Cry , Palestine ...

You, you're not aware
That we're aware
Of your despair
Don't show your tears
To your oppressor
Don't show your tears

CHORUS:
Try not to cry little one
You're not alone
I'll stand by you
Try not to cry little one
My heart is your stone
I'll throw with you

Isam:
‘Ayn Jalut where David slew Goliath
This very same place that we be at
Passing through the sands of times
This land's been the victim of countless crimes
From Crusaders and Mongols
to the present aggression
Then the Franks, now even a crueller oppression
If these walls could speak,
imagine what would they say

For me in this path that I walk on
there's only one way
Bullets may kill, bones may break
Still I throw stones like David before me and I say

CHORUS

You, you're not aware
That we're aware
Of your despair
Your nightmares will end
This I promise, I promise

CHORUS

Lenny:
No llores, no pierdas la fe
La sed la calma el que haze
Agua de la arena
Y tu que te levantas con orgullo entre las piedras
Haz hecho mares de este polvo
Don't cry, don't lose faith
The one who made water come out of the sand
Is the one who quenches the thirst
And you who rise proud from between the stones
Have made oceans from this dust

Waqas:
I throw stones at my eyes
'cause for way too long they've been dry
Plus they see what they shouldn't from oppressed babies to thighs
I throw stones at my tongue
'cause it should really keep its peace
I throw stones at my feet
'cause they stray and lead to defeat
A couple of big ones at my heart
'cause the thing is freezing cold
But my nafs is still alive
and kicking unstoppable and on a roll
I throw bricks at the devil so I'll be sure to hit him
But first at the man in the mirror
so I can chase out the venom

Isam:
Hmm, a little boy shot in the head
Just another kid sent out to get some bread
Not the first murder nor the last
Again and again a repetition of the past
Since the very first day same story
Young ones, old ones, some glory
How can it be, has the whole world turned blind?
Or is it just 'cause it's only affecting my kind?!
If these walls could speak,
imagine what would they say
For me in this path that I walk on
there's only one way
Bullets may kill, bones may break
Still I throw stones like David before me and I say

CHORUS






- Outlandish Feat Sami Yusuf -

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Dibawa terbaek dari ladang melalui ABCDEFGH | ISLAM | JKLMNOPQRSTUVWXYZ